Social Icons

۱۳۸۹ بهمن ۲۲, جمعه

راهکارهای مبارزه در تهران بمناسبت 25 بهمن (قسمت اول )

یه فلش بک میزنم به انتخابات سال 88 ، بنا به روایت آقایون ! 3,371,523 نفر(در کل استان )  به مهندس موسوی رای دادند و بالغ بر 3 میلیون نفر هم به روایت آقای قالیباف در تظاهرات 25 خرداد شرکت کردند . یکسال و هفت ماه از آن انتخابات کذایی می گذرد و فشارهای اقتصادی وارده بر اقشار مختلف مردم ، صفوف مخالفین حکومت رو بیشتر کرده است .
جمعیت کنونی تهران به روایت سایت شهرداری تهران7,712,944  می باشد که  از این بین جمعیت 20 تا 49 سال ( جمعیتی که توان شرکت در تظاهرات را دارد ) بالغ بر 5 میلیون نفر می باشد . تهران  دارای 373  محله و 22 منطقه است   . پرجمعیت ترین منطقه ی آن ، منطقه ی 4 با جمعیت بیش از 800 هزار نفر است و بعد از آن منطقه ی 5 با جمعیتی 700 هزار نفری در رتبه دوم قرار دارد . در رتبه ی سوم  منطقه ی 3 قرار دارد که از قضا همسایه ی دیوار به دیوار منطقه ی 4 می باشد . در رتبه ی پنجم هم منطقه ی 2 قرار دارد که آن هم در همسایگی منطقه ی 5 است . در این 4 منطقه بیش از 90 محله وجود دارد . بطور میانگین هر کدوم از این مناطق بیش از 350 هزار نفر جمعیتی را دارا هستند که میتوانند مبارزه کنند .از بحث اصلی دور نشوم ؛ 373 محله ی تهران و جمعیت معترض بیش از 4 میلیون نفری در حالی  که بسیج کمتر از 20 ناحیه و شاخه ی نظامی کمتر از 10 هزار نفر در اختیار دارد . نیروی ضد شورش تهران هم  5 هزار نفر  می باشد . 

باز هم می خواهم به بحث محله ها بپردازم . اگر در این 373 محله تهران  بطور میانگین 10 هزار نفر معترض وجود داشته باشند و اگر از این جمعیت 50% از تظاهرات 25 بهمن خبر داشته باشند ، می توانند با تشکیل هسته  های اولیه محلی و راهپیمایی بسمت محل برگزاری تظاهرات بیش از 20% دیگر را با خود همراه کنند .
ببطور مثال شخصی ساکن منطقه ی 5 می باشد . اگر میدان اصلی این منطقه را فلکه دوم صادقیه در نظر بگیریم با توجه به بعد مسافت حدود یک ساعت تا میدان انقلاب پیاده راه است . با توجه به احتمال مقابله نیروهای حکومتی  و همچنین سرعت کم تظاهرکنندگان این زمان را به دو برابر افزایش میدهیم . یعنی از فلکه دوم صادقیه تا میدان انقلاب بیش از 2 ساعت راه وجود دارد . پس هسته های اولیه محلی باید حدود ساعت 12 تشکیل شوند تا بتوانند راس ساعت 13 در میدان اصلی منطقه جمع شوند . در همین منطقه ی 5  حدود 29 محله وجود  دارد . یعنی در ساعت 13 بالغ بر 300 هزار نفر معترض در میدان فلکه دوم صادقیه وجود  دارند . در ضمن با توجه با نزدیکی محل هایی مثل طرشت و پونک و ... میتوان انتظار جمعیت بیشتر را داشت .
ما در تهران  10 میدان اصلی و بزرگ داریم که میتواند با توجه به موقعیتشون محل تجمع هسته های اولیه ی محله های مربوطه قرار گیرد :
در جنوب   شهر :
میدان امام خمینی و میدان راه آهن
در شرق تهران :
فلکه های تهرانپارس
در  شمال تهران :
میدان تجریش و میدان ونک
در   غرب تهران :
 فلکه دوم صداقیه  و میدان بزرگ آزادی
و نهایتا  در مرکز تهران :
میدان فردوسی ، امام حسین و انقلاب
از دورترین این میادین نسبت به میدان امام حسین دو ساعت راه است . پس هسته های اولیه با تشکیل در ساعت 12 و تجمع در میدان محله شان در ساعت 13 می توانند راس ساعت 15 خود را به میدان امام حسین برسانند .
ادامه دارد ...

۱ نظر:

  1. با ایستادن در برابر خشونت حاکمیت، این تنها ابزار حاکمیت را از او بستانیم.
    http://29khordad.wordpress.com

    پاسخحذف

 

Sample text

Sample Text